Release notes 11 juli 2024

Update 11 juli 2024

In deze release hebben we vooral de focus gelegd op het oplossen van bugs in James.
Hieronder lees je wat er allemaal nieuw, verbeterd en opgelost is.


Meerdere behandelaren en locaties kunnen selecteren


In de cliëntenkaart > algemeen kun je een behandelaar en locatie selecteren. Vanaf deze update kun je hier ook meerdere behandelaren en/of locaties selecteren.


 

Samenvoegveld [Patiënt contactpersonen] toegevoegd


In rapportages kan vanaf nu het samenvoegveld [Patiënt contactpersoon] worden gebruikt. In het geval van meerdere contactpersonen worden deze onder elkaar getoond. 
 

 

Afspraakhistorie algemene afspraak

In een patiëntafspraak kun je rechts onderin de afspraakhistorie bekijken. Dit is vanaf nu ook mogelijk bij een algemene afspraak.

Zo kun je vanaf nu zien wie de afspraak aangemaakt of gewijzigd heeft.
 
Kleine verbeterpunten

ZorgDomein verwijsbrief automatisch toevoegen als verwijzing

Wanneer je een verwijzing binnenkrijgt in James via ZorgDomein dan moest je voorheen nog zelf de verwijzing in James aanmaken in de cliëntenkaart > dossiers of documenten.

Als een verwijsbrief de AGB code van de verwijzer bevat, dan zal de verwijzing vanaf nu automatisch aangemaakt worden.
 

Velden op alfabetische volgorde

De volgende dropdowns worden vanaf nu op alfabetische volgorde getoond:
  • Afspraaktypes in een geopend rooster
  • Tekstsjablonen bij de toevoegen van rapportages bij een patiënt
  • Afspraaktypes bij de agenda-instellingen van een medewerker
  • Afspraaktype, behandelaars en locatie op een algemene afspraak
  • Locaties onder het tabblad ‘Praktijk’
  • Locaties op het consult
 

Datum aangepast van >

In het samenvoegveld > werd alleen de woonplaats weergegeven. Vanaf nu wordt daar het volleidge adres weergeven.
 

Afsprakenportaal: Straat en woonplaats automatisch invullen

Wanneer een cliënt zich registreerd via het cliëntportaal wordt vanaf nu automatisch de straatnaam en woonplaats ingevuld wanneer de postcode en het huisnummer ingevuld zijn.
 

Tabblad cliënt > consulten: in het filter meerdere behandelaren kunnen selecteren

Onder het tabblad 'Cliënten' > consulten kon je voorheen maar 1 behandelaar selecteren om diens consulten te tonen in het overzicht. Vanaf nu kun je meerdere behandelaren selecteren.
 

Rapporten downloaden als pdf

Rapporten die gepubliceerd zijn in het cliëntportaal kunnen vanaf nu alleen nog als .pdf bestand worden gedownload door de cliënt. Voorheen kon dit ook als Word document gedownload worden.
 
Opgelost

Witregel bij meerdere standaardteksten
Na het toevoegen van meerdere standaardteksten in het dagjournaal en dossier worden voortaan geen witregels meer getoond.

Tweefactor reset werkt weer
Het resetten van de tweefactor authenticatie werkte niet meer naar behoren, dit is opgelost.

Datum aanpassen van dagjournaal
Bij een dagjournaal dat gekoppeld was aan een afspraak kon de datum aangepast worden nadat de gekoppelde prestatie was verwijderd. Dit is niet meer mogelijk.

Onterecht gekoppelde verwijzing bij ZPM traject
Indien op een ZPM zorgtraject in eerste instantie was aangegeven dat een verwijzing van toepassing was maar dit vervolgens werd aangepast naar 'geen verwijzing', dan bleef de oorspronkelijke verwijzing toch gekoppeld. Dit is opgelost.

Nieuwe patiënt opslaan vanuit ZorgDomein overzicht
Wanneer bij het toewijzen van een ZorgDomein bericht onder Home > ZorgDomein gekozen werd voor het aanmaken van een nieuwe patiënt dan werkte de [opslaan] knop niet indien er al een patiënt met dezelfde geboortedatum en achternaam bestond, maar zonder de voorloopnul in het BSN. Vanaf nu wordt er een passende melding gegeven wanneer dit voorkomt.

Meerdere creditfacturen voor 1 consult
In sommige gevallen konden meerdere creditfacturen worden aangemaakt voor dezelfde factuur. Dit is nu niet meer mogelijk.

Medewerker wordt onterecht genoemd bij annuleringsmail
Wanneer een afspraak van een cliënt werd geannuleerd door een medewerker, dan stond in de annuleringsmail niet altijd aangegeven wie de medewerker was die de afspraak geannuleerd had. Vanaf nu wordt altijd de naam weergegeven van de medewerker die de afspraak annuleert.

Verstuurde vragenlijst goed weergeven in cliëntenkaart > dossiers
Verstuurde vragenlijsten vanuit het dossier werden in het linkermenu ‘Dossiers’ van de cliënt niet goed weergegeven bij het kopje ‘Email’. Deze mails worden nu wel goed weergeven.

Tonen dossiernaam en aanmaakdatum bij maken nieuw rapport
Bij het aanmaken van een rapportage moet, in het geval van meerdere dossiers, het juiste dossier worden geselecteerd. Het was niet altijd duidelijk welk dossier werd geselecteerd, daarom zijn nu de dossiernaam en aanmaakdatum ook zichtbaar bij het aanmaken van de rapportage.

> kijkt nu naar starttijd volgende afspraak
Het samenvoegveld > keek in sommige gevallen naar de ‘huidige afspraak’. Vanaf nu wordt in alle gevallen gekeken naar de eerstvolgende afspraak.

PREMS worden niet altijd aangemaakt
Cliënten die in aanmerking komen voor PREMS (QDNA, Qualiview etc.) werden niet altijd zichtbaar onder het tabblad Home. Dit is opgelost.

Oranje bies bij onderhandenwerk
Indien vanuit de agenda wordt gewerkt met consulten van het type ‘Onderhanden werk’ werd de oranje streep voor de afspraak niet altijd weergegeven. Dit probleem is opgelost.

Fasenummer.stapnummer zichtbaar in sjabloon
Wanneer in een rapportage wordt verwezen naar een leeg veld in het dossier (bijvoorbeeld >) dan werd de code > weergegeven in het rapport. Vanaf nu wordt deze code niet meer meegenomen in een rapport indien de waarde in het dossier leeg is.

Onterecht gekoppelde dagjournaals
Vanuit de agenda kun je naar de dagjournalen gaan. Als je via deze route een ouder dagjournaal wilde wijzigen en je sloeg de wijzigingen op, dan werd dit oude dagjournaal onbedoeld aan je afspraak gekoppeld.Dit is nu verholpen.

Onduidelijke melding bij verwijderen verwijzing
Er kwam een onduidelijke foutmelding wanneer je een verwijzing probeerde te verwijderen die aan een zorgtraject was gekoppeld. Vanaf nu komt er een duidelijke foutmelding.

Groepsafspraken: doorboeken meerdere behandelaren opgelost
Wanneer een groepsafspraak werd ingepland bij twee behandelaren dan was het voor slechts één behandelaar mogelijk om de afspraak door te boeken. Vanaf nu kunnen alle medewerkers de groepsafspraak in hun eigen agenda doorboeken.

Onjuiste melding doorboeken eerste consult vanuit dossier
De melding die wordt gegeven na het doorboeken van de eerste afspraak voor een cliënt is aangepast van “Een consult is benodigd voor de financiële afhandeling van de afspraak” naar ‘Niet alle benodigde gegevens zijn aanwezig voor een consult, er is hierdoor een concept consult aangemaakt. Wilt u meteen naar het concept consult gaan?”.

Consulten bij financieel met zorgtraject niet compleet
In het geval van ZPM was het vanuit Financieel > Consulten mogelijk om een consult toe te voegen aan een declaratie terwijl het zorgtraject nog niet compleet was. Dit probleem is opgelost.


Heb je vragen over de releasenotes? Stuur dan je vraag of opmerking naar info@james-software.nl