Release notes 13 juli 2022

Nieuw in James


Honos vragenlijst

Vanaf deze update kan de HONOS vragenlijst voor de zorgvraagtypering worden vastgelegd in James. De vragenlijst is beschikbaar via de knop [Zorgvraagtyperingstool]. Zowel de volledige als dynamische vragenlijst zijn beschikbaar. Als de dynamische vragenlijst is ingevuld zonder geldige uitkomst dan wordt automatisch overgeschakeld naar de volledige vragenlijst.
Nadat alle vragen zijn beantwoord kan worden doorgestapt naar de resultatenpagina waarop zichtbaar is welke zorgvraagtype (waarschijnlijk) van toepassing is op basis van percentages. Het is mogelijk om hiervan af te wijken, indien u dit doet kan het veld ‘Reden afwijking van het geadviseerde zorgvraagtype’ worden ingevuld.
In onze volgende update zal het ook mogelijk worden om de gegevens aan te leveren via het daarvoor bedoelde portaal. Het is aan te raden om alvast inloggegevens aan te vragen voor het portaal, hierover heeft u een nieuwsbrief ontvangen van de NZA.
Het is op dit moment nog niet mogelijk om een ingevulde vragenlijst aan te passen, dit zullen we in een volgende update toevoegen. Het is wel mogelijk om een ander zorgvraagtype te selecteren nadat u er eerder al één gekozen heeft.

Verbeterd / opgelost

Retourinformatie declaraties

De retourinformatie van declaraties is verbeterd! Indien een declaratieregel is afgewezen dan kan nu worden doorgeklikt naar een pagina waar uitleg staat over de afkeurreden, inclusief de manier om het probleem te verhelpen.
Dit werkt als volgt:
U selecteert de regel in de declaratie die 'afgewezen' of 'deels geaccepteerd' is. Onderaan de pagina kunt u dan de retourinformatie vinden. Bij deze retourinformatie staat nu een link naar een externe pagina met uitleg over wat deze afwijzing betekent en hoe u dit in James op kunt lossen. Zo kunt u nóg makkelijker en sneller aan de slag met het verbeteren en opnieuw indienen van de declaratie.


Als u dan nog vragen hebt over de afwijzing of er nog steeds niet helemaal uit komt, kunt u uiteraard altijd nog een mail met uw vraag sturen naar support@james-software.nl.

Algemeen

  • Als u gebruikt maakt van facturen in het Engels dan zal de begeleidende tekst in de e-mail voortaan ook in het Engels zijn.
  • Op het zorgtraject kan een machtiging worden geselecteerd. Voortaan staat in dit veld ook het machtigingsnummer.
  • De knop [Opslaan en sluit]  op de patiëntenkaart werkte niet. Opslaan ging goed, sluiten niet. Dit is opgelost.
  • Wanneer een patiënt zijn wachtwoord voor het portaal reset dan staat voortaan ook de gebruikersnaam in de betreffende e-mail.
  • James ging niet altijd goed om met het al dan niet versturen van afspraakbevestigingen. Afspraakbevestigingen werden bijvoorbeeld niet verstuurd indien een patiënt, via de afspraak, werd aangemaakt nadat een afspraaktype was geselecteerd. Daarnaast werd in sommige gevallen een bevestiging verstuurd terwijl het de patiëntenkaart ‘verstuur mails’ op ‘Nee’ stond. Dit is opgelost.
  • Een gefactureerde factuur kon meerdere keren worden gecrediteerd. Vanaf nu kan voor een gefactureerde factuur één creditfactuur worden gemaakt.
  • Een aantal sorteringen zijn aangepast:
    • Patiënt > Nieuwe e-mail > Sjabloon: De sjablonen worden voortaan op alfabetische volgorde gesorteerd.
    • Patiënt > Nieuw dossier: Dossiersjablonen worden voortaan op alfabetische volgorde gesorteerd.
    • Patiënt > Dossiers > Rapporten: Het nieuwste rapport komt voortaan bovenaan te staan.
  • Praktijken die onderdeel uitmaken van een zorgcenter hebben de mogelijkheid om patiënten onderling te delen. Het ‘ontdelen’ van patiënten was niet mogelijk, dat is nu opgelost.
  • In het dossiersjabloon (Praktijk > Dossiersjablonen) kan een ‘Conclusie’ worden toegevoegd. Hierin kunnen samenvoegvelden worden opgenomen. [Vrij veld 1], [Vrij veld 2] etc. waren al mogelijk. Hiermee wordt gekeken naar de velden bij Patiënt > Notities. Vrij veld 10, 11 en 12 konden niet gebruikt worden in de conclusie van het dossiersjabloon. Vanaf nu zijn ook de volgende samenvoegvelden beschikbaar:
    • [Vrij veld 10]
    • [Vrij veld 11]
    • [Vrij veld 12]
  • Nadat een rooster (voor één dag) werd aangepast kwam in de pop-up van het rooster de onjuiste (oude) locatie te staan. Dit is verholpen.
  • De koppeling met Mollie werkt nu ook wanneer u uw adresblok op facturen aan de rechterkant heeft uitgelijnd. Eerst was dit alleen wanneer uw adresblok aan de linker kant uitgelijnd was.

Mocht u vragen en/of opmerkingen hebben naar aanleiding van deze update dan kunt u deze mailen naar support@james-software.nl.