Release notes 30 juni 2021

Declaratiebedrag consult aanpasbaar

Voortaan is het mogelijk om het bedrag van een ‘Te declareren’ regel aan te passen. Dit doet u door het consult te openen, de declaratieregel te selecteren en vervolgens te klikken op de knop ‘Wijzig’.

Vernieuwd patiëntportaal – deel 1

Wij introduceren met deze update het vernieuwde patiëntportaal. Het patiëntportaal heeft meer functionaliteiten dan het afspraakportaal,  waaronder het delen van dossier, documenten en rapporten.  Het portaal is nu grotendeels mobielvriendelijk. Hieronder een opsomming van de gemaakte aanpassingen.

  • De inlogpagina is vernieuwd en vergelijkbaar met onze reguliere inlogpagina. De afbeelding, aan de linkerkant, kunt u zelf instellen via Praktijk > Algemeen > Afbeelding WebApp achtergrond.
  • Het registratieproces is mobielvriendelijk geworden, er zijn minder velden verplicht en ook is de postcodedatabase gekoppeld. Daarnaast zal de gebruikersnaam van de patiënt voortaan het e-mailadres worden.
  • De patiënt zal na het inloggen andere tabbladen zien dan voorheen. Het betreft de tabbladen Afspraken, Dossiers, Rapporten en Documenten.
    N.B. Op een mobiel apparaat worden geen tabbladen getoond maar een icoon waarmee een menu met deze items geopend kan worden.
  • Het James logo is, linksboven in beeld, is verwijderd. In plaats hiervan kunt u uw eigen logo toevoegen via Praktijk  > Algemeen > Praktijklogo voor patiëntportaal.
  • Het is nu voor een patiënt mogelijk om zelf documenten toe te voegen via het portaal, bijvoorbeeld een verwijsbrief.

N.B. De knop ‘Vorige pagina’ werkt niet in het portaal. Navigeer in plaats hiervan met het menu.

Over ongeveer twee maanden gaan wij nog aan de slag met de volgende verbeteringen:

  • Het maken van afspraken via het portaal wordt ook mobielvriendelijk gemaakt.
  • Een behandelaar zal documenten klaar kunnen zetten voor de patiënt, met een bijbehorende actie. De patiënt krijgt vervolgens een mail waarin staat dat er een actie opgevolgd moet worden. Denk hierbij aan het invullen van vragenlijsten of ondertekenen van behandelovereenkomsten. De behandelaar heeft in James zicht op de progressie van alle uitgezette acties.
  • In de e-mail die de patiënt ontvangt na het registeren wordt een link opgenomen waarmee de patiënt het account kan activeren.

Verzamelfactuur naar instelling per patiënt

Als je vanaf nu een verzamelfactuur maakt voor een instelling, is de optie ‘per patiënt’ toegevoegd. Vink je deze aan, dan worden er verzamelfacturen voor deze instelling gemaakt per patiënt.

Verbeteringen rondom (jaarlijkse) oproepen

  • Oproepen met de status ‘Hangende’ kunnen voortaan óók worden verstuurd. U hoeft dus niet meer te wachten op de status ‘Te versturen’.
  • Oproepen die al ingepland staan kunnen worden aangepast. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om de locatie aan te passen.
  • Bij het dagjournaal is de knop ‘Oproep’ toegevoegd. Via deze knop heeft u inzage in de actuele oproep(en) van de patiënt, zonder dat u hier eventueel over meerdere dossiers naar hoeft te zoeken.

Vrij veld op patiëntenkaart toegevoegd

Rechts van het BSN veld in de patiëntenkaart is een vrij veld toegevoegd. Dit veld kan een door u gekozen titel krijgen via Praktijk > Voorkeuren > Patiëntnotities – Instellingen > ‘Vrij veld patiëntenkaart’. U kunt kiezen dit een vrij tekstveld te laten, of vaste antwoordopties toe te voegen.

Opgelost!

  • Het overzicht Financieel > Facturen wordt voortaan sneller geladen.
  • In een aantal gevallen gaf de patiëntenexport een foutmelding. Dit probleem is verholpen.
  • Het factuurtype ‘klant’ werkt weer. Met dit factuurtype wordt de BSN, geboortedatum van de patiënt en de AGB-codes van de behandelaar en praktijk niét op de factuur afgedrukt.
    Dit geldt ook voor facturen naar een instelling.

Vragen? Mail ons op support@james-software.nl!