Release notes 5 februari 2021

Verbetering e-mailopties

Heb je onder Praktijk > Voorkeuren je eigen e-mailadres gekoppeld? Klik op de ‘Test’ knop om te controleren of de testmail nog kan worden verstuurd! Sinds vandaag hebben we meerdere beveiligingsopties voor het e-mailverkeer. SSL heeft de voorkeur, maar als uw testmail hierop niet kan worden verstuurd, kies dan StartTLS.

Portaalverbeteringen

  • Afspraakvoorstellen: Als er geen afspraakvoorstel is in de eerste 21 dagen worden automatisch latere voorstellen getoond.
  • Een nieuwe patiënt moet nu ook geboortedatum, postcode en huisnummer invullen. Zo kun je in de meeste gevallen al een COV check doen.
  • Bij het maken van een afspraak moet de patiënt bevestigen met een e-mailadres. Als er meerdere patiënten zijn met hetzelfde e-mailadres moet ook de voornaam en geboortedatum worden ingevuld.
  • Als patiënten zich inschrijven kun je ze akkoord laten gaan met je algemene voorwaarden. Een link naar de algemene voorwaarden kun je bovenin Praktijk > Algemeen kwijt, naast het veld ‘Website’. Tip: Geef het volledige webadres op, dus inclusief ‘https://’

Vinkje ‘aan huis’ in de afspraak

Als u incidenteel een afspraak bij een patiënt aan huis hebt, is dit nieuwe vinkje ‘aan huis’ in de afspraak een uitkomst. Als u deze aanvinkt komt in de afspraakbevestiging en herinnering het adres van de patiënt bij ‘locatie’ te staan.
Dit lost gelijk het probleem op van onjuiste agenda voorstellen, veroorzaakt doordat in de afspraak aan huis een andere locatie is gekozen dan die van het rooster.

Werkt u vaste dagen of dagdelen bij de patiënt aan huis, dan heeft een rooster op locatie ‘Bij u aan huis’ alsnog de voorkeur.

Optie om exports niet toe te staan voor een medewerker

Onder Praktijk > Gebruikersgroepen is een extra vinkje toegevoegd voor de exports. Je kunt nu specifiek aangeven of een bepaalde rol ook (Financiële) exports mag doen of dat deze optie is afgeschermd. Dit geldt voor de rapportages onder Home > Rapportages, onder Financieel > Export, de Consulten export en de Afspraken en consulten export. De agenda export blijft wel beschikbaar.

Logopedie – NIVEL

Er is een koppeling met NIVEL beschikbaar voor logopedisten. Logopedisten worden hierover apart geïnformeerd.

LDO / LDF versie 8.0

De nieuwe versie van LDF en LDO is beschikbaar in James. Deelnemende praktijken worden apart bericht over een kleine aanpassing die zij moeten doen in hun dossier.

Uitbreiding en verbetering samenvoegvelden

Er zijn nieuwe samenvoegvelden beschikbaar gekomen voor de tekstsjablonen én het conclusieveld in het dossier. Ook zijn een aantal verbeteringen doorgevoerd. Zo zit er geen komma meer tussen samengevoegde velden  zoals ‘straat & huisnummer’ en werkt ‘Huisarts tussenvoegsels’ weer. Ook kun je de diagnosecode en de datum van het laatste consult nu in je rapportage zetten.

Let op: De telefoonnummervelden van de patiënt hebben een nieuwe omschrijving! Pas dit dus dus aan in uw brieven.

Update postcode tabel

De postcodetabel is vernieuwd. Nieuwere straten konden met de oude versie niet gevonden worden, dat is met deze update verholpen.

Opgelost

  • In Q-DNA en Qualiview zijn de ‘Aan te bieden’ patiënten weer direct zichtbaar.
  • De ‘Opslaan en sluit knop’ in de patiëntenkaart pop-up in Chrome werkt in alle gevallen weer zoals het hoort. Dank aan alle klanten die voorbeelden hebben aangedragen!
  • Als je een afgewezen zorgprofiel opnieuw aanbiedt gaat de einddatum weer goed mee.
  • Als je een tabblad met ingeklapte titels toevoegt aan de plus, blijven de titels ingeklapt.
  • Een factuur met een artikel kan weer automatisch worden gesynchroniseerd naar een boekhoudpakket.
  • Als je het e-mailadres in een patiëntenkaart wijzigt en je klikt gelijk op het envelopje om een mailtje op te stellen, is het nieuwe mailadres zichtbaar in plaats van het oude.
  • In het patiëntportaal wordt een vragenlijst weer netjes weergegeven.

Binnenkort beschikbaar

  • De zorgtrajecten zijn geprogrammeerd, volgende week begint het testen. De verwachting is deze uiterlijk half maart in James te introduceren.
  • Het wordt binnenkort mogelijk mensen per mail uit te nodigen om een vragenlijst in te vullen. De patiënt hoeft niet in te loggen in het portaal hiervoor, maar ziet de vragen direct in de e-mail. In James zal een overzicht te zien zijn van de verzonden e-mails, hierin is ook te zien of de patiënt de vragenlijst heeft ingevuld. Vanuit dit overzicht kan een vragenlijst eventueel opnieuw verzonden worden.
  • Een door u bepaalde selectie van het dossier zal onder het dagjournaal zichtbaar worden. Deze velden zijn bewerkbaar. Bij meerdere actieve dossiers wordt de inhoud van het recentste dossier getoond, maar u kunt dan switchen naar het andere dossier.

Vragen? Mail ons op support@james-software.nl!