Release notes 9 maart 2021
Vanaf nu zijn er zorgtrajecten in James! Let op: James maakt zorgtrajecten aan vanaf 9-3-2021, dus niet met terugwerkende kracht. Bestaande consulten worden niet automatisch gekoppeld aan de zorgtrajecten. Als u een bestaand consult opent en Opslaat, wordt het consult wel gekoppeld aan het zorgtraject. Zo werkt het! In het zorgtraject kunnen de volgende zaken worden vastgelegd (mits van toepassing): En verder kunt u vastleggen: Twee zorgtrajecten voor dezelfde patiënt Als een zorgtraject is afgerond, geeft u het de status ‘Doel behaald’ of ‘Gesloten’. Werkt u met diagnosecodes, dan gebeurt dit automatisch op basis van de reden einde zorg van het laatste consult. Reden einde zorg ‘02’ en ‘50’ resulteren in status ‘Doel behaald’. Reden einde zorg 04, 10, 11, 12, 30, 40 en 99 resulteren in status ‘Gesloten’. Werkt u niet met diagnosecodes maar wilt u wel een tweede zorgtraject aanmaken voor uw patiënt? Dat kan op twee manieren: Dit wordt op een later moment toegevoegd aan de zorgtrajecten: Vanaf nu kunt u uw patiënt per mail een (intake)vragenlijst sturen. De patiënt hoeft niet in te loggen in het portaal, maar klikt op een link in de mail, vult de vragenlijst in het slaat op. De gegevens worden direct verwerkt in James. Zo werkt het: Voordelen van deze methode: Vanaf nu is het mogelijk om specifieke dossieronderdelen te tonen én bewerken onder het dagjournaal. Welke dit zijn vinkt u aan in uw dossiersjabloon (Praktijk > Dossiersjablonen). U kunt deze vinkjes aanzetten en wijzigen, ook bij een actief dossiersjabloon! Het maken van een kopie is dus niet nodig. Bij meerdere actieve dossiers worden de geselecteerde velden uit het nieuwste dossier weergegeven, en kun je via een dropdown menu voor een ander dossier kiezen. Vanuit het Snelzoek scherm kan nu een nieuwe rapportage voor een patiënt worden aangemaakt. Als een zorgprofiel via Home > Zorgprofielen werd doorgeboekt naar vorig jaar, kon dit proces mislukken omdat er bijvoorbeeld geen COV gegevens beschikbaar waren voor het nieuwe jaar. De status bleef dan echter op ‘Voltooid’ staan. Vanaf nu wordt de status dan ‘Mislukt’, zodat je deze gevallen inzichtelijk hebt, en de zorgprofielen na een succesvolle COV check alsnog met de hand kunt aanmaken.Zorgtrajecten
De meeste gebruikers zullen hier niet veel van merken; een zorgtraject wordt automatisch aangemaakt in de patiëntenkaart.
Het verschil met vóór de update is:
Als u een agenda afspraak doorboekt, wordt er automatisch een zorgtraject aangemaakt. Het zorgtraject vindt u terug in de patiëntenkaart, linker menu; Zorgtrajecten.
Dit betekent dat wanneer u niet met alle verzekeraars een contract heeft, of als een patiënt niet of onvoldoende verzekerd is, u géén aparte tarieflijst of afspraaktypes meer nodig hebt om facturen te krijgen. U hoeft alleen op het zorgtraject de debiteur aan te passen naar ‘Patiënt’, en de consulten worden vanzelf facturen.
Behandelt u een patiënt met twee indicaties? U maakt eenvoudig een tweede zorgtraject aan door bij de afspraak voor ‘Open consult’ te kiezen, en onderin de diagnosecodes te wijzigen. Bij opslaan van het consult wordt gelijk een nieuw zorgtraject aangemaakt met deze diagnosecodes.
De volgende keer dat u een afspraak van deze patiënt doorboekt, mag u kiezen aan welk zorgtraject de behandeling wordt gekoppeld. Dit is dus alleen het geval als er twee actieve zorgtrajecten zijn.
Vragenlijsten versturen per mail
Samenvatting dossier zichtbaar in dagjournaal
Nieuw rapport maken via het Snelzoekscherm.
Zorgprofielen – status ‘Mislukt’
Opgelost
Vragen? Mail ons op support@james-software.nl!