13 november 2020 
2 min. leestijd

Release notes 13 nov 2020

Release notes 13 nov 2020

Medewerker e-mail afzender van een mail uit James

In de medewerkerkaart (Praktijk > Medewerkers) kun je tegenwoordig bij het e-mailadres aangeven of het mailadres van de praktijk, of van de medewerker zelf gebruikt moet worden bij het versturen van een e-mail uit James.

Let op, als u patiënt berichten beveiligd via Zorgmail verstuurd gaat altijd uw zorgmailadres als afzender mee, hierbij kan dus niet gedifferentieerd worden per medewerker.

Klein maar fijn

Van deze kleine verbeteringen worden we allemaal blij:

  • Je kunt nu meerdere standaardteksten tegelijk toevoegen in een dossier.
  • Er is een nieuwe status in het zoekfilter onder Financieel > Declaraties, genaamd ‘Openstaand’. Hiermee zie je in één oogopslag welke declaraties nog onopgevolgde afwijzingen bevatten!
  • De facturenexport kan nu ook op datum worden uitgedraaid, in plaats van alleen op factuurnummer.
  • Er zijn verbeteringen doorgevoerd in de synchronisatie van facturen naar Exact Online en Twinfield
  • Het aanpassen van de eindtijd of het afspraaktype van een agenda afspraak zorgt niet meer voor een bevestigingsmailtje naar de patiënt.
  • Wij zijn sinds deze week documenten en dossiers aan het verhuizen naar een aparte beveiligde dataopslag. Zo maken wij ruimte vrij op onze servers om de snelheid van James te vergroten.

Declaratieoverzicht

Er is gewerkt aan het sneller laden van het declaratieoverzicht. Als onderdeel hiervan worden de totalen onderaan de pagina niet meer standaard getoond. U kunt de totalen oproepen wanneer u wilt door in het zoekfilter het hokje ‘Toon totalen’ aan te vinken.

Afspraakvoorstellen

De snelheid van het genereren van afspraakvoorstellen is verbeterd. De knop ‘meer weergeven’ is weggehaald. James toont nu in eerste instantie voorstellen voor de volgende 21 dagen. Wanneer je verder bladert met de pijltjestoetsen worden latere voorstellen weergegeven.
Let op: Er is onlangs een scenario gevonden waarin niet alle mogelijke afspraakvoorstellen worden weergegeven. Dit wordt z.s.m. opgelost.

Financiële export

De kolommen ‘Behandelaar’ en ‘Locatie’ zijn toegevoegd aan de facturen export naar Excel onder Financieel > Export. Er wordt aan de hand van de feedback of we deze gegevens misschien niet naar een aparte export brengen, waarbij deze gegevens ook beschikbaar zijn voor declaraties en bovendien de kolom ‘Professie’ wordt toegevoegd.

Ook is de CSV export nu bruikbaar. Hiervoor was het scheidingsteken een komma, wat problemen gaf met het scheiden naar kolommen, aangezien de bedragen ook een komma bevatten. Nu is het scheidingsteken een puntkomma.

Bugfixes

De volgende fouten zijn verholpen:

  • Zorgmail: Het is niet meer verplicht een tekstsjabloon te kiezen bij een zorgmailbericht. Vanuit Home > E-mail kunnen weer zorgmailberichten worden verstuurd.
  • Ruimte op de polis: Als deze nul had bereikt kon je de ruimte niet meer handmatig wijzigen. Dit is opgelost. Ook telt een verwijderd consult niet meer mee voor de ruimte op de polis.
  • Patiënt portaal: Deze was even niet meer te openen vanaf een mobiele telefoon, inmiddels weer wel.
  • Een afbeelding toevoegen in de additionele praktijkinformatie of in een recall e-mail is weer mogelijk.
  • Een afspraakherinnering werd niet meer opnieuw verstuurd bij een afspraak die verplaatts werd nádat de herinnering was verstuurd, maar vóórdat de afspraak plaats zou vinden. Dit gebeurt nu wel.

Bijna opgelost

  • Blanco pagina in Chrome: Bij het verversen van de agenda met de F5 knop of het ronde pijltje bovenin je browser werd de agenda leeg getoond. Het probleem is gevonden en wordt met de eerstvolgende release opgelost.
  • Langzaam opslaan consult: Dit probleem wordt volgende week onderzocht en naar verwachting binnen 2-3 weken opgelost.
  • Rechtermuisknop menu: Er zijn meerdere issues gevonden met het rechtermuisknop menu, de oplossing hiervan worden momenteel getest en wordt binnenkort vrijgegeven.

Wij hebben je hulp nodig bij het volgende ticket:

  • ‘Opslaan en Sluit’ knop werkt niet altijd in de patiëntenkaart.
    Wij hebben dit scenario nog niet kunnen reproduceren, maar hebben deze melding al een aantal maal gekregen. Als u dit probleem tegenkomt, wilt u dan a.u.b. de volgende gegevens noteren en naar ons mailen:
    Browser: Firefox / Google Chrome / Safari / Microsoft Edge
    Besturingssysteem: Windows / MacOS
    Patiënt status: Concept / Actief
    Geïmporteerde patiënt of zelf aanmaakt?
    Welke gegevens werden toegevoegd?
    Wat u zelf nog van belang acht.Dank u wel!

Vragen? Mail ons op [email protected]!

Over de schrijver
Uw EPD moet makkelijk in gebruik zijn. Wij zetten ons iedere dag in om uw behoefte en wensen zo goed mogelijk in te vullen. Tegelijkertijd zorgen wij ervoor dat het EPD aan alle wettelijke eisen en richtlijnen voldoet. Wij vinden het belangrijk met u mee te veranderen en stellen uw feedback voor verbeteringen op prijs!
Reactie plaatsen