22 december 2020 
1 min. leestijd

Release notes 22 dec 2020

Release notes 22 dec 2020

Opgelost: Foutmelding patiëntportaal bij invullen intakeformulier is verholpen

Het was enige tijd niet mogelijk om in het patiëntportaal een registratie te voltooien als hier een intakeformulier bij zat. Dit is verholpen. Bij alle praktijken bij wie de intakeformulieren hierom tijdelijk zijn losgekoppeld, wordt dit op 22 december terug geplaatst.

Referentienummer op instellingsfactuur

Het nummer of kenmerk dat ingevuld stond in het veld ‘uw kenmerk’ in de patiëntenkaart werd al getoond op patiëntfacturen. Nu wordt dit nummer ook getoond op (verzamel)facturen naar een instelling of bedrijf.

Nieuwe optie in agenda: ‘Verwijder consult’

We boeken allemaal wel eens per ongeluk een afspraak door. Om het makkelijker te maken dit terug te draaien is de optie ‘verwijder consult’ toegevoegd aan het rechtermuisknop menu.

Nieuwe optie in agenda: ‘Nieuw document’

Vanaf nu kun je via je agenda afspraak gelijk een nieuw document toevoegen voor je patiënt. Dit is vooral handig voor de gebruikers op mobiel en tablet, die de foto’s van hun fotorol nu makkelijker aan de patiëntenkaart kunnen koppelen.

Deze optie wordt binnenkort ook beschikbaar in het snelzoekscherm (loepje).

Klein maar fijn

Van deze kleine verbeteringen worden we allemaal blij:

  • Je kunt de agenda weer uitprinten zonder dat er een groot wit blok bovenaan de pagina komt. Let op; om een goede afdruk te maken van de agenda moet je in dagoverzicht staan.
  • Onder Financieel > Consulten zie je nu gelijk álle consulten die zonder jouw actie niet gedeclareerd kunnen worden. Dus zowel missende COV checks, als consulten in de toekomst, consulten die verwijderd zijn uit de declaratie etc. Hiervoor zag je deze laatste twee categorieën alleen als je specifiek op die status zicht
  • Je kunt in het Declaratieoverzicht weer zoeken door op ‘Enter’ te drukken, in plaats van op ‘Zoek’ te moeten klikken.
  • Als je onderaan de agenda op een afspraak klikte, viel het rechtermuisknopmenu soms uit beeld, waardoor je naar beneden moest scrollen om alle opties te zien. Dit menu is nu altijd in beeld.
  • Patiëntnamen worden niet meer afgebroken in het patiënten overzicht.

Bugfixes

De volgende issues zijn in deze update verholpen:

  • To Do’s voor niet doorgeboekte afspraken werden tussen 17 november en 7 december niet aangemaakt. Inmiddels is dit opgelost. Er volgt in januari nog een herstelactie om met terugwerkende kracht niet doorgeboekte afspraken uit deze periode alsnog in beeld te brengen.
  • De pop-up met afspraakinformatie viel soms bijna helemaal over de afspraak heen, waardoor je hier moeilijk op kon klikken. Nu wordt de pop-up ruim boven de cursor getoond.
  • Het opslaan van consulten kon heel langzaam gaan, vooral bij het wijzigen van een bestaand consult. Dit is opgelost.
  • Als je naar Home > To Do’s ging, werden niet alle To Do’s weergegeven, tenzij je specifiek zocht op een categorie of periode. Nu is gelijk alles zichtbaar.

Vragen? Mail ons op [email protected]!

Over de schrijver
Uw EPD moet makkelijk in gebruik zijn. Wij zetten ons iedere dag in om uw behoefte en wensen zo goed mogelijk in te vullen. Tegelijkertijd zorgen wij ervoor dat het EPD aan alle wettelijke eisen en richtlijnen voldoet. Wij vinden het belangrijk met u mee te veranderen en stellen uw feedback voor verbeteringen op prijs!
Reactie plaatsen