26 november 2024 
5 min. leestijd

Release notes 22 november 2024

Release notes 22 november 2024

Op 22 november hebben wij een update uitgevoerd. In deze release notes kun je lezen wat er nieuw en gewijzigd is. Lees deze goed door.

Nieuw

Koppeling Zivver

Naast Zorgmail hebben we nu ook een koppeling met Zivver. Dit betekent dat je nu ook via Zivver beveiligde e-mails vanuit James kunt versturen naar patiënten, huisartsen en verwijzers.

Om Zivver toe te voegen, ga je naar Praktijk > Online diensten en maak je de koppeling met je Zivver-gebruikersnaam en -wachtwoord. Vervolgens vul je bij Praktijk > Medewerkers in de algemene gegevens van een medewerker het Zivver emailadres in.

Als alles is ingesteld, kan de medewerker beveiligde e-mails versturen vanuit de patiëntenkaart.

 

Met Zivver in James kan je gebruikmaken van standaard e-mailsjablonen, zonder dat je aparte sjablonen hoeft te maken, zoals voor Zorgmail.

Ook kun je onder Home > Zivver alle verstuurde e-mails terugvinden en eventueel nog een e-mail sturen naar de geselecteerde ontvanger.

Smiley meting

In een dossiersjabloon kun je metingen toevoegen, die nu ook met smileys kunnen worden aangegeven. Als je kiest voor smileys, krijg je bij het invullen van de meting de optie om te kiezen tussen huilende en lachende gezichtjes. Dit maakt het eenvoudiger om metingen bij kinderen af te nemen.

Handmatig verzekering toevoegen aan patiënt

In sommige gevallen kun je de zorgverzekeraar niet via de COV-knop ophalen. Je kan nu voor het declareren handmatig een zorgverzekeraar toevoegen bij de Patiëntenkaart > Verzekeringen.

Patiënt samenvoegen

In het patiënten overzicht is nu de knop [Samenvoegen] toegevoegd. Hiermee kun je dubbel aangemaakte patiëntenkaarten samenvoegen. Deze knop wordt beschikbaar zodra je twee patiënten geselecteerd hebt.

Met de knop [Omwisselen] kun je kiezen welke kaart je wilt behouden en welke kaart je wilt sluiten.

Ergovergoeding

Voor de ergotherapeuten hebben we een koppeling met Ergovergoeding toegevoegd. Wanneer je gebruik maakt van Zorgvergoeding, kun je deze vanaf nu koppelen aan James. Ga hiervoor naar Praktijk > online diensten en voeg de online dienst 'Ergovergoeding' toe.

 

Zodra je de koppeling hebt gelegd, wordt naast de COV-knop op de patiëntenkaart de knop [Ergo Verg.] getoond. Na de COV-check kun je de ruimte op de polis via de [Ergo Verg] ophalen en in het veld "Ruimte polis" registreren. Vervolgens wordt op het eerste consult de ruimte op polis getoond en telt deze automatisch af.

Overzicht 'Rode vlaggen' onder Home > To do

Vanaf nu kun je in James onder het tabblad Home > To do filteren op de categorie 'Rode vlaggen' om hier een overzicht te krijgen van alle rode vlaggen die in behandeldossiers van patiënten staan.

QuestPro Vragenlijsten en PREM

Wij hebben de koppeling gelegd met QuestPro. Dit doen wij voor twee onderdelen; vragenlijsten en PREM klant-ervaringsmetingen. Het is mogelijk om vragenlijsten voor logopedie (oa Q global CELF-5, PPVT-5) en voor GGZ (ROM, diagnostiek) naar patiënten te versturen met het verzoek om deze in te vullen.

Zodra je de bij Praktijk > Online diensten de koppeling toegevoegd hebt, kun je op de Patiëntenkaart > Algemeen de knop [QuestPro] vinden, waarmee je een vragenlijst kunt selecteren en versturen naar een respondent: patiënt of behandelaar.

 

Let op dat voor sommige vragenlijsten extra kosten in rekening worden gebracht. 

Naast de vragenlijsten van QuestPro kun je nu ook gebruikmaken van QuestPro PREM. De werkwijze is vergelijkbaar met die van andere PREM-leveranciers.
Meer informatie over QuestPro?  Ga dan naar de website: QuestPro


Verbeterd

Infomedics declaraties 

  • Een Infomedics declaratie die met de knop [factoring] aangemaakt werd kreeg niet altijd de juiste declarant. Nu wordt de declarant van het eerder gebruikte contract aangehouden.
  • Een Infomedics declaratie die via [Factoring] was aangemaakt, kon af en toe na afwijzing niet opnieuw worden klaargezet. Nu kan zo’n declaratie wel weer opnieuw worden klaargezet.

GGZ 

  • Voor de GGZ: bij het invullen van een Zorgvraagtype werd de ingevulde datum soms overschreven met de datum van invullen, dat is nu verholpen.
  • Voor de GGZ: een consulttype 'Behandeling' kon zonder Zorgvraagtype in bepaalde gevallen toch nog gefactureerd worden. Dit is nu opgelost

Agenda - afspraken 

  • Wanneer je werkte met voorstellen werden de tijden van no-show afspraken niet getoond als vrije plek. Nu komen no show afspraken wel mee in de afspraakvoorstellen.
  • Je kunt nu weer een afsprakenreeks wijzigen van een patiënt, ook als er in het verleden een afspraak is geboekt met een gekoppeld consult.
  • Groepsafspraken met meerdere behandelaren werden niet helemaal duidelijk weergegeven. Dit is nu anders ingedeeld en ziet er overzichtelijker uit.
  • Wanneer er meerdere zorgtrajecten waren voor één patiënt, gaf dit incidenteel problemen bij het doorboeken van een afspraak via het dossier. Dit geeft nu geen problemen meer.

Algemeen 

  • Bij het openen van een verzamelfactuur werden soms prestatieregels meegenomen die niet op de factuur hoorden. Deze prestatieregels worden nu niet meer getoond.
  • Incidenteel kregen declaraties hetzelfde declaratienummer, dit is nu verholpen.
  • Een afgewezen declaratie die met de knop [nabetaald] deels nabetaald was toonde het openstaande bedrag niet meer zien. Dit is nu verholpen.
  • Van ZorgDomein berichten klopte de volgorde van 'Telefoon 1' en 'Telefoon 2' niet. Dit is nu aangepast.
  • Wanneer een patiënt via een zorgcentrum werd aangemaakt, gebeurde het af en toe dat de laatst aangemaakte patiëntnummer opnieuw werd toegekend. Dit is nu verholpen.
  • De consultstatus 'Verwijzing mist' ging niet altijd weg wanneer de verwijzing was toegevoegd.
  • De code > werd niet goed weergeven in de voorbeeld modus van een tekstsjabloon, nu wordt hij wel goed weergeven.
  • Vanuit patiëntenkaart > dossiers > email > moest je twee keer op [sluit] klikken als je een geopende mail wilde sluiten, dit hoeft nu nog maar één keer.
  • Bij Home > Export was het niet mogelijk om exports te maken als er kamers aan de locaties waren toegevoegd. Dit probleem is nu opgelost.


Heeft u een vraag over deze releasenotes? Mail ons!

Met vriendelijke groet,

James Support



Over de schrijver
Uw EPD moet makkelijk in gebruik zijn. Wij zetten ons iedere dag in om uw behoefte en wensen zo goed mogelijk in te vullen. Tegelijkertijd zorgen wij ervoor dat het EPD aan alle wettelijke eisen en richtlijnen voldoet. Wij vinden het belangrijk met u mee te veranderen en stellen uw feedback voor verbeteringen op prijs!