17 augustus 2022 
5 min. leestijd

Release notes 23 augustus 2022

Release notes 23 augustus 2022

NIEUW!

In deze release hebben we drie onderdelen in James vervangen door nieuwe componenten, namelijk de patiëntenkaart,  het patiëntenoverzicht en de wachtlijst. De komende tijd vervangen we alle oude componenten voor de nieuwe versies, zodat we weer klaar zijn voor de toekomst.

Nieuwe patiëntenkaart
 
De patiëntenkaart heeft een nieuwe look gekregen. Hij werkt echter nog precies hetzelfde!
 De toestemmingsvinkjes voor PREMS of het LDF zijn veranderd in een dropdown menu, waardoor ze mooier in het geheel passen.



Nieuw patiëntenoverzicht
 
Het patiëntenoverzicht heeft niet alleen een nieuwe look, hij heeft ook meer mogelijkheden dan het oude overzicht:

  1. Je bepaalt zelf welke kolommen je standaard ziet in je overzicht. Klik op de knop ‘Kies kolommen’ om aan te vinken wat je wilt zien. Ook de volgorde kun je verslepen! Dit is per medewerker in te stellen.
  2. Je zoekt nu direct bovenin de kolom! Bijvoorbeeld; bovenin de kolom ‘Volledige naam’ kun je zoeken op Voornaam en Achternaam.
  3. Op de velden die je niet in je overzicht hebt staan, kun je nog steeds zoeken. Die worden namelijk als extra zoekvelden helemaal bovenaan weergegeven.

Bekijk ook dit filmpje om te zien hoe het nieuwe overzicht werkt!

Nieuwe Wachtlijst
 
De nieuwe Wachtlijst heeft dezelfde update ondergaan als het patiëntenoverzicht. Het enige verschil is dat de wachtlijst geen extra zoekvelden bovenin toont. Je kunt dus alleen zoeken binnen de kolommen die je in je overzicht hebt staan. Ook hier kun je zelf bepalen welke kolommen dat zijn.



Patiënt of cliënt? Jij bepaalt dit vanaf nu!
 Die terminologie bepaal je vanaf nu zelf. Onder Praktijk > Algemeen vind je ter hoogte van het ‘Oproep e-mail onderwerp’ de optie om de term ‘cliënt’ of ‘patiënt’ te gebruiken. Deze instelling is praktijkbreed en geldt dus voor alle medewerkers.
 Ook in het afspraakbevestigingsmailtje staat dan bijvoorbeeld ‘Cliënt’ bij de naam in plaats van ‘Patiënt’.

Videobelverzoek wordt niet meer direct verstuurd
 
Als je op het videobelknopje in de patiéntenkaart klikt, krijg je nu eerst een pop-up met de vraag of je een patiënt een videobelverzoek wil sturen. Hiervoor werd de uitnodiging direct verstuurd.

Retourinformatie verduidelijkt
 Als een declaratie de status ‘Afgewezen Vecozo’ heeft is nu bij openen direct te zien in welke regel de fout zit. Je hoeft dus niet meer iedere regel stuk voor stuk aan te klikken om dit uit te zoeken.

Performance:  Exports worden vanaf nu ingepland
 
Om de performance van James gedurende de dag optimaal te houden, worden de volgende exports vanaf nu als een wachtrijtaak uitgevoerd. Dat betekent dat je export pas wordt uitgevoerd als bestaande exports zijn afgehandeld. Zo voorkomen we traagheid door hoge belasting van het systeem.
 Deze aanpassing geldt voor de volgende exports:

  1. Agenda export
  2. Consulten export
  3. Afspraken en Consulten export
  4. Patiënten export
  5. Dossier export

De geplande overzichten vindt u terug onder Home > Export. De statussen zijn ‘In de wachtrij’ ‘Gestart’, ‘Gereed’, ‘Gedownload’, ‘Fout opgetreden’ en ‘Verlopen’.

Indirecte tijd op afspraak nu standaard getoond
 Vanaf nu kun je op het afspraaktype (Praktijk > Afspraaktypes) aangeven of je indirecte tijd standaard in de agenda getoond wil hebben. Zo hoef je dit niet meer per afspraak aan te vinken.

ZPM: Zorgvraagtyperingstool uitgebreid
 De HONOS heeft nu een specificatie bij kopje 8, waarbij je kunt aangeven welke overige problemen er nog spelen.

Podotherapie: Zorgprofielen export beschikbaar
 We hadden al de mogelijkheid een overzicht van de patiënten met een zorgprofiel te zien onder Home > Zorgprofielen. Vanaf deze update kun je via Home > Export dit overzicht ook exporteren naar Excel.

Klein maar fijn!
- Aan het wachtlijstoverzicht is een kolom met het patiëntnummer toegevoegd.
- De voornaam van de behandelaar is toegevoegd in de behandelaar lijst in de agenda.
- in het tekstveld bij je portaal kun je nu witregels, linkjes, gekleurde en dikgedrukte tekst etc. toevoegen. Zo kun je de boodschap daar duidelijker en overzichtelijker maken.

 

OPGELOST!
We hebben veel puntjes opgelost, dus voor het overzicht hebben we het gecategoriseerd.

Financieel

  • Bij een factuur met een bedrag op basis van minuten, wijzigde het totaalbedrag bij het wijzigen van de factuur.
  • De retourinformatie van psychologie declaraties (ZPM) werd niet juist getoond.
  • De prijs van een artikel werd in de Engelse omgeving van James, als je als landcode Nederland had en als valuta Euro’s gebruikte, vermenigvuldigd met 100.
  • Als je een declaratiebedrag handmatig had aangepast, werd dit na een afwijzing en opnieuw klaarzetten, weer het oorspronkelijke bedrag.
  • Als je uit een factuur een regel had verwijderd, werd deze regel weer zichtbaar als je de factuur crediteerde. Het creditbedrag klopte daardoor niet met het debet bedrag.
  • Geparkeerde facturen konden worden geopend en verstuurd.
  • Als een afgewezen declaratiebedrag werd omgezet naar een restfactuur voor de cliënt, en deze factuur werd verwijderd, kwam het afgewezen bedrag niet opnieuw open te staan.

 Algemeen

  • In tekstsjablonen werken nu zowel de > als de > velden. Hiervoor was het zo dat als je praktijk op ‘Cliënt’ stond, je al je tekstsjablonen moest aanpassen.
  • Als je een document had toegevoegd aan een patiëntenkaart, kreeg je onterecht de melding ‘U heeft niet opgeslagen’.
  • Als je onderaan je dagjournaal het dossier bewerkte, dit opsloeg en doorging, kreeg je onterecht de melding ‘U heeft niet opgeslagen’.
  • De ‘Sluit’ knop in de patiëntenkaart werkte sinds de vorige update niet meer.
  • Een locatie kon in sommige gevallen niet worden gewijzigd. Dit had te maken met verwijderde roosters.
  • Je kunt een contactpersoon niet meer verwijderen als deze aan een cliënt gekoppeld is.
  • De rol ‘Administratie’ kan nu een verwijzing toevoegen mits de Documenten apart staan in het linker menu van de Patiëntenkaart. Dit is een instelling onder Praktijk > Voorkeuren.
  • Het aanmaken van een nieuwe patiënt via de agenda, waarbij je de volledige kaart kon invullen (dus niet verkort), gaf een foutmelding als een huisarts werd gekozen die was toegevoegd de praktijk zelf.
  • Er is een spelfout uit de e-mail aan de patiënt over een nieuw gebruikersaccount gehaald.

Beroepsspecifiek

  • De CSI switch werkte niet als het consult via het dagjournaal werd doorgeboekt.
  • Als je een zorgprofiel opende en wijzigde, werd voor deze ‘nieuwe reeks’ niet automatisch een zorgprofielconsult aangemaakt. Dit zorgde voor declaraties die Afgewezen werden door Vecozo, omdat de behandelaar AGB-code bij het gewijzigde zorgprofiel ontbrak.
  • Een afspraaktype met een gekoppelde prestatie op basis van aantallen (bijvoorbeeld aantal kwartieren, zoals bij diëtetiek en ergotherapie) kon niet zomaar worden gewijzigd als het aantal op 0 stond.

Portaal

  • Een document gekoppeld aan een Actie kon niet worden gedownload door de patiënt in het portaal.
  • Een patiënt kon een doorgeboekte afspraak via het portaal verwijderen.
  • Als een patiënt zich tijdens het registreren via het portaal en na het invullen van het intakeformulier snel meerdere keren op Opslaan klikte, werden er meerdere patiëntenkaarten aangemaakt voor deze persoon.

Zorgcentrum

  • In een zorgcentrum kon je vanuit de agenda niet altijd het behandeldossier openen, als dat door een andere praktijk was aangemaakt.
  • Als een patiënt van praktijk A een instelling gekoppeld heeft, en dan gedeeld wordt in een zorgcentrum, kan vanuit het zorgcentrum de gekoppelde instelling nu worden gezien. De instelling kan niet worden gewijzigd, maar er kan wel door het zorgcentrum een andere instelling gekoppeld worden.
  • Als je in een zorgcentrum je dossiers of patiënten met een andere praktijk had gedeeld, kon je dit niet meer uitzetten.


Dat was het weer! Heb je nog vragen of opmerkingen?
Stuur je bericht naar support@james-software.nl

Met vriendelijke groet,

James Support

Over de schrijver
Uw EPD moet makkelijk in gebruik zijn. Wij zetten ons iedere dag in om uw behoefte en wensen zo goed mogelijk in te vullen. Tegelijkertijd zorgen wij ervoor dat het EPD aan alle wettelijke eisen en richtlijnen voldoet. Wij vinden het belangrijk met u mee te veranderen en stellen uw feedback voor verbeteringen op prijs!
Reactie plaatsen