23 februari 2022 
3 min. leestijd

Releasenotes 23 februari 2022

Releasenotes 23 februari 2022

Opgelost!

  • Het is weer mogelijk om patiënten aan te maken vanuit de agenda indien u werkt met de instelling ‘Basis’ onder Praktijk > Voorkeuren > Verplichte velden nieuwe patiënt.
  • GGZ: De starttijd en codelijst van de prestatie worden nu ook getoond op ZPM facturen.
  • De instelling ‘E-mailadres verplicht’ onder Praktijk > Voorkeuren werkte niet altijd goed. Dit is opgelost.
  • Indien een prestatie op een consult werd toegevoegd waarbij ‘Automatisch parkeren’ is aangevinkt, kwam het consult niet te staan onder ‘Home > To-do > Geparkeerde consulten’. Dit probleem is opgelost. 

Mollie

Indien u gebruik maakt van Mollie, dan kunt u hier de koppeling mee maken. Hoe deze koppeling gelegd moet worden kunt u hier vinden.


Verbeteringen rondom PREM (QDNA, Mediquest en Qualiview)

  • Indien u Mediquest gebruikt dan was het niet mogelijk om patiënten aan te bieden. Dit probleem is verholpen.
  • Voor QDNA, Mediquest en Qualiview is de optie toegevoegd om alle aan te bieden patiënten in één keer te selecteren.
  • Patiënten stonden soms dubbel in het PREM overzicht, dit is opgelost. Donderdag wordt dit met terugwerkende kracht rechtgezet.
  • Bij de PREM moet het mogelijk zijn om na 15 behandelingen aan te bieden, ook als het behandeltraject nog niet is afgerond. Dit is vanaf nu weer mogelijk.


Verbeteringen rondom de contactpersonen

  • De postcodedatabase is nu beschikbaar gesteld in het contactpersonen scherm. Na het invullen van postcode en huisnummer wordt de straat en plaats automatisch ingevuld.
  • De [Opslaan] en [Annuleer] knop zijn duidelijker zichtbaar gemaakt.
  • Afspraakportaal


Nieuw in het linker menu: Patiënten > Contacten

Het is vanaf nu mogelijk om contactpersonen te ‘delen’ zodat u deze niet dubbel hoeft in te voeren. Contactpersonen die zijn gedeeld komen terecht in het linker menu ‘Contacten’ onder het tabblad ‘Patiënten’. In dit scherm is ook te zien welke patiënten aan een contactpersoon zijn gekoppeld. Een gedeeld contact kan worden bijgewerkt vanuit dit menu.

Contactpersonen kunnen op twee manieren worden gedeeld:

  1. Via Patiënten > Contacten kan een contactpersoon worden toegevoegd. Vervolgens is deze automatisch gedeeld.
  2. Via Patiënten > Open patiënt > Contactpersonen > Nieuw kan, zoals altijd al, een contactpersoon worden aangemaakt. Het vinkje ‘Delen’ is hier nu beschikbaar gekomen. Indien u ‘Delen’ aanzet komt het contact terecht onder Patiënten > Contacten.

Gedeelde contacten kunnen in het vervolg worden geselecteerd bij het aanmaken van een contactpersoon op de patiëntenkaart, zie onderstaande screenshot.


Planning toevoegen op het zorgtraject

Het is vanaf nu mogelijk om een planning toe te voegen aan het zorgtraject. Een planning kan er bijvoorbeeld als volgt uitzien:

  1. 1 x [verzekerde zorg] – 1870 - Intake na verwijzing - 50,00
  2. 9 x [verzekerde zorg] – 1200 - Zitting manuele therapie - 39,50
  3. 2 x [verzekerde zorg] – 1000 - Zitting fysiotherapie- 49,50

 Het is mogelijk om per regel een ‘melding’ in te stellen. Deze melding krijgt u te zien zodra het limiet is bereikt.
Let op: Het blijft mogelijk om een tiende zitting manuele therapie aan te maken. De limieten in de planning zorgen er slechts voor dat u een melding krijgt.

Hieronder een screenshot van de planning functionaliteit.



Over de schrijver
Uw EPD moet makkelijk in gebruik zijn. Wij zetten ons iedere dag in om uw behoefte en wensen zo goed mogelijk in te vullen. Tegelijkertijd zorgen wij ervoor dat het EPD aan alle wettelijke eisen en richtlijnen voldoet. Wij vinden het belangrijk met u mee te veranderen en stellen uw feedback voor verbeteringen op prijs!
Reactie plaatsen