28 december 2023 
2 min. leestijd

Releasenotes 28 december v2.9.21

Releasenotes 28 december v2.9.21

Kleine update - 28 december 2023


Verbetering tarieflijsten
We hebben een wijziging gedaan in de tarieflijsten waardoor deze nu eenvoudiger werken.  Dit geldt vooral als je contracten met vaste prijsafspraken hebt afgesloten met verzekeraars.
Het volgende is aangepast:

  • Als je een prestatie toevoegt, hoef je in je contracten via ‘Bijwerken’ alléén de nieuwe prestatie van een prijs te voorzien. Voorheen werkte het gehele contract niet meer tot je het had bijgewerkt. Deed je dit niet, dan resulteerden je consulten in particuliere facturen.
    Nu blijven contracten gewoon werken. Alleen de eventuele nieuwe prestatie resulteert in een factuur, zolang je het contract van de betreffende verzekeraar nog niet hebt bijgewerkt. Dit scheelt veel correctiewerk.
  • Verwijder je een prestatie, dan hoef je je contracten helemaal niet meer bij te werken. Voorheen was dat verplicht.
  • Je hoeft niet meer je diagnosecodes opnieuw in te vullen. Voorheen kon het zijn dat je die opnieuw moest invullen als je twee of drie wijzigingen in je tarieflijst achter elkaar deed. Dat is met de huidige aanpassingen nooit meer nodig.


Bedrijf toevoegen aan actief contract
Voorheen moest je een apart contract aanmaken voor een nieuw bedrijf waar je iets naar toe wilde factureren, zelfs al waren de prijzen hetzelfde als in het bestaande contract.
Vanaf nu is het mogelijk een instelling of bedrijf toe te voegen aan een bestaand (actief) contract.
Dit doe je door het contract te openen, bovenin bij ‘Verzekeraars’ het lijstje met instellingen uit te klappen en hier één of meerdere nieuwe instellingen aan te vinken. Sla tot slot onderin het contract op.

Verbeteringen

  • Door enkele technische aanpassingen kunnen consulten en zorgtrajecten nu sneller worden verwijderd. De algehele snelheid van James is door deze aanpassingen ook verbeterd.
  • Bij een tekstsjabloon dat verwijzingen bevatten naar niet bestaande vraagnummers of tabbladnummers, bijvoorbeeld >, bleven deze verwijzingen als gewone tekst in de brief staan. Deze verwijzingen moesten vervolgens met de hand worden verwijderd. Vanaf nu zullen niet bestaande verwijzingen automatisch uit de uiteindelijk brief worden verwijderd
  • De omzetrapportage onder Home > Rapportages is uitgebreid met het patiëntnummer en consultnummer, zodat elke regel te herleiden is naar het bijbehorende consult.


Opgelost

  • De tekens > en in het behandeldossier zorgden ervoor dat er tekst wegviel zodra deze via Zorgmail werd verstuurd. Dit is opgelost.
  • Het startnummer van facturen kon worden aangepast onder Praktijk > Algemeen, zelfs al waren er al facturen aangemaakt. Dit kon zorgen voor overlappende factuurnummers of een gat in de factuurnummers. Dit startnummer is weer vastgezet en kan nu niet meer worden gewijzigd.
  • Als er onder Praktijk > Algemeen géén ’https://’ bij de website van de praktijk werd genoemd, zag de patiënt een korte foutmelding na het invullen van een vragenlijst die verstuurd was per mail. De vragenlijst was goed verstuurd, maar door de foutmelding ontstond er twijfel bij de patiënt. Dit is nu opgelost. Mist de ‘https’ voor het websiteadres, dan wordt dit vanaf nu automatisch toegevoegd.
Over de schrijver
Uw EPD moet makkelijk in gebruik zijn. Wij zetten ons iedere dag in om uw behoefte en wensen zo goed mogelijk in te vullen. Tegelijkertijd zorgen wij ervoor dat het EPD aan alle wettelijke eisen en richtlijnen voldoet. Wij vinden het belangrijk met u mee te veranderen en stellen uw feedback voor verbeteringen op prijs!
Reactie plaatsen