04 juni 2021 
4 min. leestijd

Release notes 4 juni 2021

Minder zorgtrajecten

Het is vanaf nu mogelijk om per prestatie aan te geven of deze aan een zorgtraject gekoppeld moet worden (Praktijk>Tarieven>Open tarieflijst>Open prestatie).

Ook kan op het consult een zorgtraject worden ontkoppeld. Dit doet u door het consult te openen en bovenin in de ‘Zorgtrajecten dropdown’ op – selecteer—te zetten. Als een zorgtraject geen gekoppelde consulten meer heeft, wordt deze nu automatisch verwijderd.

Dossier export

Via Home>Export kunnen nu ook dossiers worden geëxporteerd. Een export kan worden gemaakt per dossiersjabloon en met een bereik van 1 jaar. U kunt een dossiersjabloon, ongeacht de status, openen en middels het vinkje ‘export’ per stap bepalen welke velden geëxporteerd moeten worden.

Uitbreiding patiëntenexport en afsprakenexport

Aan de patiëntenexport is de kolom ‘Laatste afspraak’ toegevoegd zodat u hier makkelijk op kunt filteren.

Aan de afsprakenexport is de kolom ‘Patiëntstatus’ toegevoegd. Daarnaast is de kolom ‘Datum’ ook daadwerkelijk een datumveld geworden zodat u hier makkelijker in kunt zoeken.

Deze aanpassingen zijn gedaan zodat u zelf snel kunt zien of een actieve patiënt al een tijd niet meer is geweest, en hier eventueel de status op kunt aanpassen of contact op kunt nemen.

Patiëntnummer in de agenda afspraak

Het is nu mogelijk om het patiëntnummer te tonen in de agenda-afspraken. Dit kan worden aangezet via Praktijk>Voorkeuren.

En nog wat fijne verbeteringen:

  • Als u een algemene afspraak in het verleden maakt, dan komt hier de aangeklikte datum en tijd in te staan.
  • De ‘Locatie’ dropdown in Patiënten>Wachtlijst staat nu op alfabetische volgorde.
  • Bij psychologen gaven financiële exports wel eens foutmeldingen. Dit probleem is opgelost.
  • Declaraties met de status ‘Gereed voor Vecozo’ kunnen nu worden kwijtgescholden.

En dan…MDR! Volgende week komen er aanpassingen.

Vorige week hebben wij de MDR functionaliteit vrijgegeven. We willen jullie bedanken voor de uitgebreide feedback die we hebben ontvangen. Hieronder de punten die wij volgende week al gaan oppakken omdat er veel vraag naar is. Het kan zijn dat u uw wens hieronder niet terugvindt, dit wordt dan mogelijk later alsnog opgepakt.

  • ‘Volgnummer’ zal als kolom worden toegevoegd zodat deze snel inzichtelijk is.
  • Het printen van de MDR verklaring zal worden aangepast zodat deze in James is terug te vinden als rapport. Daarnaast wordt het ook mogelijk om de verklaring te mailen als PDF bestand.
  • De ‘Hulpmiddelen’ dropdown wordt vrijgegeven zodat hier aanpassingen in kunnen worden doorgevoerd.
  • Het kenmerk van het hulpmiddel zal worden toegevoegd aan het volgnummer. In het geval van zolen zal het volgnummer gaan beginnen met ‘ZO’.
  • Het wordt mogelijk om meerdere selecties te maken in verschillende velden zoals bijvoorbeeld ‘Opbouwmateriaal’.
  • Het veld ‘Tijd’ wordt optioneel gemaakt.

En tot slot komen volgende week ook deze punten beschikbaar:

  • Vanuit een (deels) afgekeurde declaratie krijgt u de mogelijkheid om op ‘nabetaling’ te klikken. Zodoende kunt u zelf nabetaalde declaraties in James de juiste status (en een factuurnummer) geven, zodat uw boekhouding weer klopt.
  • Het wordt mogelijk om een factuurachtergrond te koppelen aan een specifieke tarieflijst. Op dit moment kan een factuurachtergrond alleen aan een ‘beroep’ worden gekoppeld. Dit geeft u straks meer mogelijkheden om te werken met verschillende factuurachtergronden.
  • Bij het zoeken op patiëntnaam in de agenda en het snelzoekscherm worden de zoekresultaten gealfabetiseerd, zodat u sneller de juiste patiënt vindt.

Vragen? Mail ons op support@james-software.nl!

Over de schrijver
Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down