Vragenlijsten

27 september 2021

Algemeen


U kunt vanuit James een losse vragenlijst sturen naar een patiënt. Deze kan de patiënt dan thuis invullen en tussendoor opslaan. Zodra de vragenlijst volledig ingevuld is, kan de patiënt deze terugsturen. De vragenlijst wordt direct toegevoegd aan het dossier van de patiënt.

Zo werkt het:

  • Open een dossier, ga naar het tabblad vanwaar u vragen wilt e-mailen naar de patiënt en klik op het envelop icoontje.
  • U kunt nu vragen aanvinken op het tabblad die per mail verstuurd zullen worden naar de patiënt. U bent dus niet verplicht het hele tabblad te versturen.
  • U kunt ook vinkjes standaard in het dossiersjabloon aanzetten die automatisch worden geselecteerd als u een tabblad mailt naar de patiënt. Dit is efficiënt bij langere vragenlijsten.
  • U kunt een tekstsjabloon kiezen met een standaard tekst en bijvoorbeeld uw logo, maar u kunt ook zelf een berichtje typen naar uw klant.
  • De patiënt opent de mail, klikt op de link, vult de vragenlijst in en slaat op. De gegevens in James worden automatisch aangevuld.
  • De link toont alleen de verstuurde vragenlijst, geen andere informatie.
  • Na het invullen van de lijst werkt de link niet meer, de patiënt kan dus achteraf geen wijzigingen doorvoeren.
  • Standaard na 15 dagen vervalt de link in de e-mail als de vragenlijst niet is ingevuld. Deze vervaltermijn is handmatig te wijzigen.
  • Onder Home > Vragenlijsten ziet u een overzicht van de verstuurde vragenlijsten. U ziet hier welke zijn beantwoorden, of waar de vervaltermijn van is verlopen. Deze kunt u eventueel opnieuw versturen.

Voordelen van deze methode:

  • Patiënten hoeven niet meer in te loggen in het portaal om een vragenlijst in te vullen.
  • De patiënt kan de gegevens niet achteraf wijzigen.
  • U kunt deze methode gebruiken in combinatie met het mobielvriendelijke en laagdrempelige afspraakportaal.