Zorgdomein - beveiligd verwijzingen ontvangen en mailen
Algemene informatie
Voordat u gebruikt kunt maken van Zorgdomein zal u over een account moeten beschikken. Met de Zorgdomein koppeling kunt u digitaal verwijzingen ontvangen. De verwijzing kunt u toewijzen aan een bestaande patiënt of hiermee een nieuwe patiënt inclusief verwijzing geautomatiseerd aanmaken. Dit scheelt u tijd! Voor het activeren van de koppeling kunt u contact opnemen met onze helpdesk. Zij zullen u een korte instructie verstrekken.
Zorgdomein berichten ophalen
Met de knop 'Ververs' laat u James verbinding maken met Zorgdomein om te controleren op nieuwe berichten. U dient dit zelf met enige regelmaat te doen, u krijgt dus geen melding uit James als er nieuwe Zorgdomein berichten klaar staan.
Als een Zorgdomein bericht wordt ingeladen krijgt het bericht een rode kleur, ten teken dat dit bericht nog niet is toegewezen aan een patiënt. U kunt het bericht hier vast openen en lezen. Zodra een Zorgdomeinbericht gekoppeld is aan een patiënt wordt het bericht zwart en kunt u deze niet meer koppelen.
Zorgdomeinbericht toewijzen
Zodra een Zorgdomeinbericht in James binnenkomt kan deze, mits er voldoende gegevens bekend zijn automatisch worden gekoppeld aan een patiëntenkaart. Dit doet hij aan de hand van de BSN. Het bericht kleurt automatisch zwart en kan niet meer opnieuw gekoppeld worden.
Zodra deze verwijzing automatisch gekoppeld is, kunt u de verwijzing zelf de status [verwerkt] geven met de desbetreffende knop.
Als de patiënt nog niet bestaat in James of hij kan de verwijzing niet automatisch koppelen, kunt u dit handmatig doen.
Klik een Zorgdomeinbericht aan en klik op de knop 'Toewijzen aan patiënt' om het bericht te koppelen. Is het bericht voor een bestaande patiënt, dan kunt u in het eerste scherm de juiste patiënt selecteren en klikken op 'Toewijzen aan patiënt'.
Is het bericht voor een nieuwe patiënt, klik dan onderin op knop 'Nieuwe patiënt'. U maakt vervolgens een nieuwe patiëntenkaart aan. De persoonsgegevens uit de verwijzing zijn automatisch voor u ingevuld in de patiëntenkaart. Als u de nieuwe kaart opslaat is een nieuwe patiënt aangemaakt en is het zorgdomein bericht gekoppeld aan deze patiënt.
U kunt de Zorgdomeinberichten van een patiënt terugvinden in de patiëntenkaart onder Dossiers, bij het kopje Zorgdomein.
Let op: U kunt een bericht maar éénmaal toewijzen. Mocht u het zorgdomeinbericht per ongeluk aan de verkeerde patiënt hebben gekoppeld, dan kunnen onze supportmedewerkers het bericht voor u ontkoppelen.